Logo Forda auto-watin - logo

Dane techniczne

MOC

To od Ciebie zależy, który z nowych, zaawansowanych silników będzie sercem Twojego Forda Focus. Wszystkie wyróżniają się niezawodnością, wydajnością i osiągami, które można dopasować do potrzeb kierowcy. Dokładne porównanie jednostek napędowych nowego Forda Focus można znaleźć w dziale „Fakty i liczby”.

[1.0l EcoBoost]

Wyjątkowo mocny, 1-litrowy silnik EcoBoost charakteryzuje się poziomem emisji CO2 poniżej 100 g/km. Jest to pierwszy w Europie niehybrydowy samochód rodzinny z silnikiem benzynowym, który uzyskał taki wynik!

Moc i wydajność bez żadnych kompromisów

Seria silników EcoBoost została wzbogacona modelem o pojemności 1,5 litra. Jest to zmniejszona wersja 1,6-litrowego silnika tego typu, dzięki czemu uzyskano mniejszą emisję CO2, a także większą oszczędność na paliwie bez żadnego uszczerbku na mocy i przyjemności prowadzenia.


Dostępny jest on w wariantach: 150 i 182 KM i współpracuje z sześciostopniową ręczną skrzynią biegów. Wiosną 2015 roku pojawi się także opcja z przekładnią automatyczną.

 

Nowa opcja

TDCi o pojemności 1,5 litra to nowy silnik, którego konstrukcja oparta jest o 1,6-litrowy TDCi. Oferuje on taką samą moc przy wyjściowym poziomie 95 KM, ale już większą przy 120 KM (od 115 KM), jednocześnie pozwalając uzyskać większą oszczędność paliwa i mniejszą emisję CO2.


Silnik ten obecnie dostępny jest z sześciostopniową ręczną skrzynią biegów, a od wiosny także z automatyczną skrzynią biegów (dla w wersji 120 KM).

Niższa emisja CO2 w silniku diesla

2,0-litrowy silnik wysokoprężny to kolejna nowość wśród jednostek napędowych firmy Ford. Dostępny jest on w wersji 150 KM z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów, lub automatyczną przekładnią PowerShift. Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom znacznie zmniejszono emisję CO2 w porównaniu z jego poprzednikiem.

FAKTY I LICZBY

Poniższe tabele pozwalają zapoznać się ze szczegółowymi danymi na temat osiągów, ekonomiczności i emisji CO2 każdego z silników.

Wersja silnika, moc

Skrzynia biegów

Maks. moment obr. (Nm)

Norma emisi spalin

Emisja CO2* (g/km)

Średnie zużycie
paliwa* (l/100km)

0-100 km/h*(sek.)

Prędkość maks.* (km/h)

Silniki
benzynowe

1.6 Ti-VCT 85 KM

M5

141

Euro VI

136

5,9

14,9

170

1.6 Ti-VCT 105 KM

M5

150

Euro VI

136

5,9

12,3

180

1.6 Ti-VCT 125 KM

M5

159

Euro VI

136

5,9

10,9

190

PowerShift

159

Euro VI

146

6,3

11,7

193

1.0 EcoBoost 100 KM (z ASS)

M5

170

Euro VI

105

4,6

12,5

185

1.0 EcoBoost 125 KM (z ASS)

M6

170

Euro VI

108

4,7

11,0

193

1.5 EcoBoost 150 KM (z ASS)

M6

240

Euro VI

127

5,5

8,9

210

A6

240

Euro VI

b.d.

b.d.

b.d.

208

1.5 EcoBoost 182 KM (z ASS)

M6

240

Euro VI

127

5,5

8,6

222

A6

240

Euro VI

b.d.

b.d.

b.d.

220

Silniki
wysokoprężne

1.6 TDCi 95 KM

M6

230

Euro V

117

4,5

12,5

180

1.6 TDCi 115 KM

M6

270

Euro V

117

4,5

10,8

193

1.5 TDCi 95 KM (z ASS)

M6

250

Euro VI

98

3,8

12,0

180

1.5 TDCi ECOnetic 105 KM (z ASS)

M6

270

Euro VI

b.d.

b.d.

b.d.

187

1.5 TDCi 120 KM (z ASS)

M6

270

Euro VI

98

3,8

10,5

193

PowerShift

300

Euro VI

b.d.

b.d.

b.d.

191

2.0 TDCi 150 KM (z ASS)

M6

370

Euro VI

105

4,0

8,8

210

PowerShift

370

Euro VI

115

4,4

8,7

208


*Fabryczne dane testowe Forda. Podane wartości emisji CO2 i zużycia paliwa zmierzone zostały zgodnie z wymaganiami technicznymi i wytycznymi Rozporządzenia europejskiego WE 715/2007 z późniejszymi zmianami WE 692/2008. Podane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 dotyczą wariantu pojazdu a nie konkretnego egzemplarza. Zastosowane pomiary mają na celu umożliwienie porównania powyższych parametrów w pojazdach różnego typu i różnych producentów. Wszystkie wartości pochodzą z testów, którymi poddawane były pojazdy o nadwoziu 5-cio drzwiowym, z podstawowym wyposażeniem, ze standardowymi obręczami kół i standardowym ogumieniem. Niestandardowe obręcze i opony mogą miec wpływ na poziom toksyczności spalin. Średnie zużycie paliwa (cykl mieszany): Wartość średnia z obu części testu, ważona proporcjonalnie do drogi przebytej w każdej z części testu.

Wszystkie silniki wysokoprężne wyposażone w filtr czastek stałych.

Ti-VCT - silnik benzynowy, EcoBoost - silnik benzynowy, turbodoładowany,
TDCi - silnik wysokoprężny,
ASS - system Auto Start Stop,
M5 - 5-cio biegowa, manualna skrzynia biegów,
M6 - 6-cio biegowa, manualna skrzynia biegów,
A6 - 6-cio biegowa, automatyczna, hydrokinetyczna skrzynia biegów,
PowerShift - 6-cio biegowa, automatyczna, dwusprzęgłowa skrzynia biegów
b.d. - brak danych homologacyjnych w momencie publikacji niniejszego cennika.

 

DZIAŁ SPRZEDAŻY DETALICZNEJ
Skontaktuj się z
nami w celu ustalenia
indywidualnych
warunków zakupu

Paweł Wieczorek
Kierownik Działu
Sprzedaży Samochodów

tel.: 61 8 117 322
kom.: 508 340 453
pawel.wieczorek@auto-watin.pl

Szymon Strzelec
Specjalista ds.
Sprzedaży Samochodów

tel.: 61 8 117 321
kom.: 504 082 451
szymon.strzelec@auto-watin.pl

Piotr Florysiak
Specjalista ds.
Sprzedaży Samochodów

tel.: 61 8 117 320
kom.: 504 072 747
piotr.florysiak@auto-watin.pl

 

Ewelina Krupecka
Specjalista ds.
Sprzedaży Samochodów

tel.: 61 8 117 323
kom.: 504 082 462
ewelina.krupecka@auto-watin.pl

   

 

 

DZIAŁ SPRZEDAŻY FLOTOWEJ
Skontaktuj się z
nami w celu ustalenia
indywidualnych
warunków zakupu

Paweł Kolan
Kierownik Sprzedaży
Flotowej Samochodów

tel.: 61 8 117 367
kom.: 508 340 474
pawel.kolan@auto-watin.pl

 

Anna Madaj
Menedżer ds.
Kluczowych Klientów

tel.: 61 8 117 367
kom.: 504 268 951
anna.madaj@auto-watin.pl